במחקר רטרוספקטיבי, החוקרים בחנו את האופי המאתגר של מתן טיפול בסוף החיים (EOL) לילדים חולים ובני משפחותיהם. לאחיות מורשות חדשות, במיוחד אלו שעובדות עם אוכלוסיית ההמטולוגיה/אונקולוגיה, יש מעט עד אין ניסיון במתן הטיפול המיוחד הדרוש לילד הגוסס.
עוד בעניין דומה
במחקר שממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Pediatric Hematology/Oncology Nursing, החוקרים ביקשו לבחון את ההשפעה של מודול סימולציה מפורט משפיע על הידע, הגישות והנוחות של אחיות בהכשרה בנוגע לטיפול בסוף החיים בילדים.
המחקר בוצע במתכונת של תכנית התמחות בת 12 חודשים, החוקרים איתרו 13 אחיות ילדים בהכשרה. המודול כלל אסטרטגיות הוראה שונות כמו סיפור סיפורים.
מתוצאות המחקר עולה כי התערבות מבוססת ראיות הגדילה את הידע של המשתתפות בטיפול בסוף החיים, אם כי עמדותיהם ורמות הנוחות הכוללות נותרו ללא שינוי.
החוקרים סיכמו כי סימולציית מתן טיפול בסוף החיים בגישת סיפור היא שיטה חשובה לטיפול בחולה הגוסס שיש ללמד אחיות חדשות, ויש צורך במחקרים נוספים כדי לחקור כיצד לשפר את רמות הנוחות של אחיות חדשות באוכלוסיה העדינה של ההמטולוגיה והאונקולוגיה של הילדים.
מקור: